Phuket Adası Tatili

Geçen yıl gittiğim Phuket Adası dünyanın en meşhur adalarından biridir. Tayland'ın en gözde ve en meşhur adasıdır. Aslına bakarsanız Tayland'da güzel hatta muhteşem denilebilecek birçok ada vardır. Fakat bunlar arasında dünyada en çok bilineni ve en modern olanı Phukettir. Diğer meşhur adaları Koh Samui, Koh Phangan, Koh Chang ve Koh Phi Phi Adası olarak sıralanabilir. Aslına bakarsanız Koh Phi Phi adasını çok merak etmeme rağmen gitmeye zamanım olmadı, bir daha ki sefere gitmeyi planlıyorum artık.

İstanbul'dan kalkan uçağımız 10 saat sonra Bangkok Havalimanına iniş yaptı ve biz ilk uçakla Phuket'e geçtik. Başkent Bangkok'tan Phuket toplam 1,5 saat sürdü. Phuket Tayland'ın en güneyindedir. Bu adaya uçağımız iniş yapınca (Şubat ayı) kendimizi gerçekten yaz ayında hissettik ve tatilde olduğumuzu çok daha iyi bir şekilde hissettik. Bu ada için gerçekten tatil adası demek çok doğru.

phuket adası

Havalimanının önünde aynı Türkiye'deki gibi taksiler, özel vip transfer araçları ve havataş benzeri servisler bulunmaktadır. Açıkçası çekinmeden servise binebilirsiniz. Çünkü taksinin 10'da 1'i fiyatına sizi gideceğiniz yere götürüyor.

Ben ve arkadaşım Phuket'te konaklayacağımız yeri daha önceden ayarlamamıştık, oraya vardığımızda sahilden kiralık villa buluruz diye düşünmüştük, fakat bizim tatilimiz esnasında konaklayacağımız boş villa bulamadık. İnternetten rezervasyonumuzu daha önceden yapmamız gerekiyormuş. Daha sonra sahili komple gezdik, eğlenebileceğimiz ve mutlu olacağımız güzel bir otel bulduk ve yerleştik. Bu adanın en meşhur yeri Patong Beach bölgesidir, eğer eğlenceye önem veriyorsanız ve şehir merkezinde olayım heryere yakın olayım diyorsanız bu bölge tam size göre. Biraz daha sakin bir tatil istiyorsanız Patong Plajının yakınında yer alan Kata Beach bölgesinde de konaklayabilirsiniz. Kata ve Karon Beach, Patong'a çok yakın olduğu için istediğiniz zaman Patong'a gelebilirsiniz.

patong beach thailand

Biz Patong'taki otelimize yerleştikten sonra kendimizi sokağa attık ve adayı keşfe başladık. Dükkanların önündeki insanlar sürekli selamlar veriyorlar ve güler yüzlü davranarak satış yapmaya çalışıyorlar. Bu ülkede dolarınızı bozdurup Tayland para birimi olan baht taşımanızı tavsiye ederim. 100 doların 3500 baht değerinde ve 1500 bahta biz 7 günlük motorsiklet kiralayıp bütün adayı gezdik, bu arada bu 7 günlük sürede sadece 200 bahtlık benzin aldık. Tuk tuk denilen küçük motosiklet taksileri ile meşhur olan bu ülkede 700-800 metrelik bir mesafe için tuk tuk taksi ücretinin 200 baht olduğunu düşünürseniz motosiklet kiralamak epeyce ekonomik bir tercih olur.

leam sing beach phuket

Adada motosiklet ile gezerken bir gölün üzerinden bungee jumping yapıldığını gördük ve direk oraya gittik, heyecanın dorukta olduğu macera dolu bir atlayış yaptıktan sonra yolculuğumuza devam ettik. Güzel koylara küçük birer keşif yaptık. Ertesi gün sabah erkenden Leam Sing plajına gittik, yola aracımızı park ettikten sonra 15 dakikalık yürüyüş mesafesinde olan koya inerken kendimizi Fethiye'deki Kabak Koyu yolunda hissettik. Sahilde hindistan cevizinin içine yapılmış kokteylimizi içerken yanımıza bir maymun geldi ve o sevimli hareketleri ile bizi kendine hemen bağladı...

leam sing beach phuket island

Ertesi gün adanın Tayland Körfezi tarafından kalkan tekneler ile meşhur James Bond Adası turuna katıldık. Patong plajından 1 saat süren yolculuktan sonra limana vardık ve limandaki tekne ile adaları gezerek 2 saat sonra James Bond adasına ulaştık. Dönüşte rüya gibi çok güzel bir adada durup plajda akşam yemeğimizi yedik. Mola verdiğimiz bu adada yaşasak sanırım hiç yaşlanmayız, çok güzel bir yerdi. Akşam saat 9 gibi otelimize döndüğümüzde biraz yorulduğumuz için erkenden uyuyakalmışız.

Sabahleyin erkenden uyanıp sahili komple koştum ve gerçekten hayatımın en güzel günlerini bu adada geçirdim. En kısa zamanda tekrar gitmek istediğim bu adayı halen çok özlüyorum...